Actual Tools
Логотип Actual Tools
 ГЛАВНАЯ 
 ПРОДУКТЫ 
 СКАЧАТЬ 
 КУПИТЬ 
 ПОДДЕРЖКА 
 КОМПАНИЯ 
Actual Tools
Новости в формате RSS Новости
Главная / Форумы / Technical Support
Список форумов
Новые темы
Список тем
Поиск по форумам
Помощь
Войти
Регистрация


Тема: «Wrong monitor id by AWM after Standby » в форуме: Technical Support   Просмотров: 3294
 
Reinald Kutschera
 
Всего сообщений: 2
Дата регистрации: 21.08.2015
Создано: 21.08.2015 17:58:25
 
 
Hi,

I have an issue with AWM every time my computer resumes wrong standby.
AWM gets confused and mixes the monitor id up.
Hence, window position are changed, icons moved, wallpaper changed etc... as AWM thinks monitor 2 has become monitor 1.

The problem is solved by closing and restarting AWM after standby (except that I still have to manually move all windows between screens, and that I doesn't use desktop icons in an efficient way anymore.)

Any insight on this?

Joined to the message is a picture of AWM monitor identification after resume, notice the discrepancy to the Windows and NVIDIA monitor IDs

(Actual Window Manager 8.4 / Windows 8.1 64bits)

 
Наверх
Reinald Kutschera
 
Всего сообщений: 2
Дата регистрации: 21.08.2015
Создано: 21.08.2015 18:00:08
 
 
Here, correct layout after program restart.

 
Наверх
Vasiliy Ivachev
Администратор
-retired-
 
Всего сообщений: 2073
Дата регистрации: 09.11.2010
Создано: 23.08.2015 10:36:15
 
 
Hello Reinald,

Thanks for the post.

Please send us your configuration files (Actual Window Manager -> Tools -> Configuration -> Send to Tech Support) before standby and after (with correct and incorrect display IDs) and attach a link to this thread.
 
Наверх
Y B
 
Всего сообщений: 1
Дата регистрации: 25.08.2015
Создано: 25.08.2015 01:22:51
 
 
Joining the topic. We have the same issue, after PC wakeup every thing is messed up, & has to be reconfigured. Any solutions?
 
Наверх
Alex Fadeyev
Администратор

Moderator
 
Всего сообщений: 1452
Дата регистрации: 30.09.2005
Создано: 26.08.2015 15:10:12
 
 
Hello Y B,

Thanks for the post.

Please send us your configuration files (Actual Window Manager -> Tools -> Configuration -> Send to Tech Support) before standby and after (with correct and incorrect display IDs) and attach a link to this thread.
 
Наверх
Vasiliy Ivachev
Администратор
-retired-
 
Всего сообщений: 2073
Дата регистрации: 09.11.2010
Создано: 07.09.2015 21:17:27
 
 
Hello Reinald,

Please disable the "Start automatically" option in your "Default" Desktop Profile and check whether the problem persists or not.
 
Наверх
Vasiliy Ivachev
Администратор
-retired-
 
Всего сообщений: 2073
Дата регистрации: 09.11.2010
Создано: 07.09.2015 21:20:19
 
 
Hello Y B,

Please specify your OS (version, 32 or 64-bit) and our product (name, version) you are running.
 
Наверх


Читают тему
гостей: 1, пользователей: 0, из них скрытых: 0


Список форумов
Новые темы
Список тем
Поиск по форумам
Помощь
Войти
Регистрация